Monday, March 22, 2010

The Book Of Eli (2010)

SPOILERS, AHOY!

Premisa:
Crni brat Eli (Denzel Washington, ali zamislite to kao da izgovora neki lala ili rastaman) je nomad koji luta post-apokaliptičnom pustarom nekada poznatijom kao Amerika. Na svojem putu naleteće na svakojake redneck bande i bajkere, eventualno i grad u kojem šefuje Carnegi (istrošeni Garry Oldman, a bio je nekada kul tip) koji traži jednu knjigu da bi sproveo svoje dijabolične planove, a igrom slučaja Eli je poseduje...

Gledajući trejler, ujedno i razne najave, u glavi sam imao sledeći scenario: Crni brat Eli je prezajeban lik koji samo pokušava da preživi u toj post-apokaliptičnoj budućnosti i nađe svoje mesto pod suncem, da li sam to dobio? Pa ne baš, kada prođe prvih 10-tak minuta, i krene prva scena borbe, Eli počne da mrmlja delove iz Biblije, i ima se šta videti i zaključiti, iako film poseduje dobre akcione scene, koje pak nisu grafički nasilne, to samo služi da zamaskira činjenicu da je ovaj film velika reklama za Hrišćanstvo, da, da, svako malo kada odmore od šetanja po pustinji i borbi sa negativcima, Eli citira bibliju, što mi je jako zasmetalo jer da sam znao da je ovo velika reklama za religiju, komotno bih preskočio film i odgledao neki drugi, ali šta da se radi sada...

Što se samog sveta tiče, dosta pustinjskih pejzaža i oronulih kola, kuća ne čine depresiju, čak ni svi ljudi nisu toliko odrpani i prljavi koliko bi filmadžije htele da ih vidite, jednostavno mi je neverovatno da većina likova ima čiste bele zube, izuzetak su seljačine i bajkeri...

Iako bi trebalo da ovo bude apokaliptični film, ja ga uopšte nisam skontao kao takvog, ni u jednom trenutku se nisam osećao kao da je svet na ovom filmu otišao toliko u kurac, maltene da je postao Sodoma i Gomora, e sada to je verovatno zbog konstantnog propovedanja i slabije napisanih likova, hebiga Garry Oldman kojeg sam uvek cenio po njegovim ulogama negativaca se ovde pretvorio u parodiju arhetipnog zlikovca (ljigav, žudi za kontrolom) nisam ni likovao za njegovim (ne) delima, čak ni za njegovu ekipu bajkera i bodigarda me nije bilo briga (igra ga Ray Stevenson iz Rome serije i poslednjeg Punisher War Zone) jer sam znao da nemaju šanse pored Crnog Brata Eli-ja...

Denzelov lik mi je ravan kao daska, osim što ima nekoliko pristojnih prsa o prsa borbenih scena, dosadi ubrzo sa njegovim propovedničkim i dobričina stavom, mogli su da ubace neki zaplet gde bi on sebe i svoju misiju (veru) mogao malo da preispita...

Mila Kunis posle Max Payne, ovde ima najgoru ulogu u svojoj karijeri! (umalo da zaboravim American Psycho 2, ne gledati ni pod prisilom smrti, mučenja...)
Dve scene su me navele na to prvobitna kada joj "muče" majku, pa bi ona trebala da izgleda sasvim rastrojena i rasplakana, ali ona takva osećanja prenosi kao da glumi nekakvoj sapunici sa kablovske...
Druga bi bila kada joj proradi chick testosteron, barem sam se lepo ismejao na taj deo...

Evo šta bih izdvojio kao nekakvu vrstu pluseva filmu:
Tom Waits kao inžinjer, obradovao sam se što vidim matorog kralja, mada zašto se prijavio za ovu ulogu i to u ovakvom filmu ne bih znao, verovatno zbog luckaste frizure...

Ray Stevenson (Carnegie-v telohranitelj) u par navrata zvižduće melodiju iz Once Upon A Time In America!

Odličan electro/ambient ost je radio Atticus Ross, koji je poznat po svojem producentskom i snimateljskom radu sa Nine Inch Nails, Jane's Addiction itd.

Moja preporuka ako već hoćete da gledate ovakvu vrstu filma, odgledajte ponovo Mad Max trilogiju, i nemojte da ovo gledate u bioskopu, bolje sačekajte dvd rip, a pare potrošite na nešto korisnije...

Moraću ovih dana da odgledam i The Road pa da ga uporedim sa The Book Of Eli, kontam da su nebo i zemlja, ali nema veze, sve je to umetnost...

No comments: